[021] 22179070 - 22175070
ساعات کاری : شنبه تا چهارشنبه 21:00--09:00
پنجشنبه ها 13:00 --09:00
تهران، ولنجك ، نبش خيابان ١٨، ساختمان خليج فارس

آیا عمل لابیاپلاستی همان عمل ختنه است ؟

آیا عمل لابیاپلاستی همان عمل ختنه است ؟

عمل ختنه در زنان عمل مرسوم در برخی از نقاط جهان می باشد ، در طی عمل ختنه بخشی از کلیتوریس یا کل کلیتوریس برداشته می شود ، با هدف کاهش میل جنسی دربانوان انجام می شود .

در طی عمل ختنه بخش های زیادی از لابیاها برداشته می شود ، در واقع در مناطقی که این عمل انجام می شود ، هدفشان این است که با کاهش میل جنسی بانوان باعث حفظ باکرگی بانوان شوند و با کاهش حس جنسی از انحراف جنسی بانوان پیشگیری نمایند.

آیا عمل لابیاپلاستی همان عمل ختنه است ؟

متاسفانه در دخترانی که عمل ختنه انجام می شود با مشکلات زیادی روبرو خواهند داشت .

اگر عمل لابیاپلاستی و هودکتومی با تکنیک درستی انجام نشود که سبب آسیب زیادی به لابیاها وارد شود ، در واقع همان عمل ختنه است ، با این تفاوت که این بار با استفاده از بی حسی موضعی جراحی صورت می گیرد و جراح زیبایی زنان به شکل غیرآگاهانه این کار را انجام می دهد .

اهمیت تخصص وتبحر جراح زیبایی زنان

جراح زیبایی زنان نه تنها باید تخصص و تبحر داشته باشد ، بلکه به شکل کامل به آناتومی بدن باید آشنا باشد تا درزمان انجام جراحی لابیاپلاستی به غدد لنفاوی متعددی که در لابیاها وجود دارد، آسیبی وارد نشود.

یکی از توصیه های دکتر بهمن پور جراح زیبایی زنان این است که همیشه بهترین جراح زیبایی زنان را برای لابیاپلاستی انتخاب نمایید تا پس از عمل لابیاپلاستی دچار کاهش میل جنسی نشوید .

کاهش میل جنسی پس از لابیاپلاستی چرا اتفاق می افتد؟

متاسفانه برخی از متخصص زنان که  در زمینه لابیاپلاستی تخصص وتبحری ندارند، لابیاپلاستی را انجام می دهند ، غافل از اینکه عمل لابیاپیلاستی علاوه بر اینکه دارای روش های مختلفی است ، بسته به وضعیت و نوع لابیاها باید روش لابیاپلاستی انتخاب شود ، در لابیاهای که بزرگ هستند ، تنها راه کاهش لابیاها تکنیک جراحی است ، اما اگر سایز لابیاها کوچک باشد ، لابیاپلاستی با لیزر یا لابیاپلاستی بدون بخیه را می توان انجام داد .

دستگاه تناسلی بانوان به دلیل اینکه از غدد لنفاوی متعدد وبافت های عصبی متعدد تشکیل شده است ، باید در زمان جراحی به درستی کاهش سایز لابیا رو داشته باشیم ، حال اگر در زمان جراحی و یا برداشتن کلیتوریس به بخش های عصبی  آسیبی وارد شود ، شخص نه تنها با افزایش میل جنسی روبرو نمی شود ، بلکه در زمان نزدیکی کاهش میل جنسی را دارد .

لابیاپلاستی در دختران باکره

آیا دختران باکره می توانند لابیاپلاستی انجام دهند ؟ یکی از سوالات پرتکرار همین سوال است ، در پاسخ به این سوال باید بیان کرد ،بله لابیاپلاستی را دختران باکره هم می توانند انجام دهند، زیرا لابیاپلاستی هیچ آسیبی به پرده بکارت نمی زند و بخش بیرونی دستگاه تناسلی است که جراحی می شود.

آیا لابایپلاستی نیاز به بستری شدن دارد ؟

بهتر است بدانید که لابیاپلاستی نیاز به بستری شدن نداردو شخص پس از چند ساعت از گذشت زمان عمل می تواند به منزل بازگردد .

 

پاسخ