آیا افتادگی واژن قابل درمان است؟

عوامل مختلفی در زندگی زناشویی و لذت رابطه جنسی تاثیر گذار هستند ، یکی از عوامل تاثیر گذار در زمان نزدیکی افتادگی و شلی واژن است ، بانوانی که معمولا با مشکل شلی و افتادگی واژن روبرو هستند نه تنها لذت جنسی را تجربه نمی کنند بلکه به دلیل گشادی واژن علاوه بر از دست دادن اعتماد به نفس تمایلی به انجام مقاربت جنسی ندارد . در ادامه به بیان نکات مهمی در خصوص علل افتادگی واژن و راه های درمان آن می پردازیم .

آیا افتادگی واژن قابل درمان است؟

علت افتادگی واژن

مهم ترین اصل در زندگی بانوان سبک زندگی صحیح می باشد بانوان به علت های مختلفی دچار افتادگی واژن می شوند قبل از بیان مهم ترین علت های افتادگی واژن باید بیان کرد که افتادگی واژن حتما به علت زایمان نمی باشد ،بلکه زایمان طبیعی متعدد وسخت از عوامل ایجاد افتادگی واژن است ، مهم ترین علت های افتادگی واژن شامل :

• ژنتیک
  • یبوست طولانی
  • چاقی و اضافه وزن
  • سرفه های طولانی مدت
  • وجود برخی از بیماری های خاص نظیر تومور لگنی
  • افزایش سن
  • نشستن یا ایستادن طولانی مدت
  • انجام ورزش های سنگین نظیر بدنسازی
  • آسیب زمان زایمان
  • دوران یائسگی ( در دوران یائسگی کاهش تولید هورمون استروژن سبب از بین رفتن  قوام و سفتی واژن می شود)

متاسفانه در میان بانوان ، خانم هایی هستند که زایمان نداشته اند و یا حتی دخترانی وجود دارند که نزدیکی نداشته اند اما به دلیل افتادگی واژن با مشکلاتی نظیر عفونت های مکرر روبرو هستند .

علائم افتادگی واژن

• بی اختیاری ادرار
  • احساس درد در لگن
  • بی اختیاری ادرار در زمان عطسه ، خنده ، سرفه
  • بیرون زدگی رحم
  • احساس درد در زمان نزدیکی

و….

دکتر میترا بهمن پور متخصص زنان و جراح زیبایی زنان از تکنیک جدید لابیاپلاستی بدون نیاز به بخیه استفاده می کند. جهت مشاوره و تعیین وقت قبلی با مطب  با شماره های ۰۲۱۲۲۱۷۵۰۷۰,۰۲۱۲۲۱۷۹۰۷۰ تماس بگیرید . یا به آدرس اینستاگرام دکتر بهمن پور مراجعه کنید .

درمان افتادگی رحم

انجام تمرینات کگل

تمرینات کگل جهت تقویت عضلات کف لگن می باشد ، در صورتی که شخص در مراحل اولیه افتادگی رحم باشد می توان با انجام این ورزش ها افتادگی رحم را درمان کرد ، لازم به ذکر است بانوان و دختران بهتر است هفته ای یکبار به مدت ۲۰ دقیقه این تمرینات را انجام دهند تا از شلی واژن و افتادگی رحم پیشگیری کنند .

درمان افتادگی رحم با لیزر

با کمک لیزر مونالیزا تاچ می توان در نواحی مختلف واژن، جوانسازی را انجام داد ، لیزر مونالیزا با انتشار نورهای لیزر در بافت های واژن کلاژن سازی و افزایش الاستین در واژن را انجام می دهد ، با لیزر قوام واژن بافت طبیعی خود را بازیابی می کند ، به سبب این تغییرات می توان به درمان شلی و افتادگی واژن کمک کرد .

درمان افتادگی واژن با تنگ کردن واژن

در مواردی که لیرز برای درمان افتادگی واژن موثر نباشد ، دکتر بهمن پور جراح زیبایی زنان به بانوان توصیه می کنند که تنگ کردن واژن را انجام دهند .

تنگ کردن واژن به روش های مختلفی انجام می شود :

در مقاله تنگ کردن واژن انواع روش های تنگ کردن واژن را به طور کامل بیان کرده ایم .

نتیجه گیری

بانوان عزیز با رعایت سبک زندگی مناسب می توانند از افتادگی واژن پیشگیری نمایند ، بانوان و دختران عزیز باید از اضافه وزن و چاقی اجتناب نمایند ، علاوه بر آن با انجام تمرینات کگل به تقویت عضلات کف لگن و ماهیجه های لگن بپردازند .اگر افتادگی واژن در مراحل اولیه باشد ، می توان با لیزر به درمان افتادگی واژن بپردازند اگر نه، با کمک سایر روش ها نظیر تنگ کردن واژن به درمان افتادگی رحم می پردازند .

جراحی لیفت واژن چیست ؟