[021] 22179070 - 22175070
ساعات کاری : شنبه تا چهارشنبه 21:00--09:00
پنجشنبه ها 13:00 --09:00
تهران، ولنجك ، نبش خيابان ١٨، ساختمان خليج فارس

جراحی لابیاپلاستی و مهم ترین فواید عمل لابیا

لابیاپلاستی چیست

به مانند دیگر بخش های بدن زیبایی دستگاه تناسلی برای بانوان اهمیت بسیاری دارد و دوست دارند ظاهر آلت تناسلی که تاثیر بسیار زیادی در کیفیت رابطه جنسی دارد زیبا و جوان بماند. از این رو به دلایل مختلفی مانند ژنتیک ، زایمان های متعدد  و افزایش سن و … ممکن است از زیبایی این بخش کمتر شود. که در اینجا بحث روش ها و تکنیک های جدید جراحی زیبایی واژن اهمیت پیدا می کند . یکی از محبوب ترین این جراحی ها لابیاپلاستی است . که در فرم لابیاها تغییر ایجاد می کند.

منظور از لابیا مینور و لابیا ماژور چیست ؟

ناحیه تناسلی بانوان از دو بخش لابیامینور و لابیاماژور تشکیل شده است ، لابیاماژور ناحیه ای است  که رویش مو در آن صورت می گیرد ، لابیامینور ما بین دو لابیاماژور قرار گرفته است ، لابیامینورها دارای رنگ تیره تر و در برخی از بانوان لابیامینورها چین خورده هستند ، در برخی از بانوان لابیامینورها به علت های مختلف نظیر ژنتیک ، انجام ورزش های اسب سواری و دوچرخه سواری و یا به دلیل پوشیدن لباس های تنگ دچار آزردگی و سایش می شود ، جراح زیبایی زنان با لابیاپلاستی با تکنیک های مختلفی که در نظر می گیرد ، لابیاها را کوچک کرده ، شکل آنها را تغییر می دهد و حتی می توان تیرگی لابیاها را از بین ببرد ، در صورتی که کلیتوریس نیاز به جراحی داشته باشد ، بخش های اضافه آن که دچار چین خوردگی و بد فرمی باشد ، با انجام جراحی پلاستیک خاصی کوچک شده و برداشته می شود.

لابیاپلاستی

تکنیک های لابیاپلاستی

تکنیک Trim Technique labiaplasty

این تکنیک که در اصطلاح به تکنیک خطی معروف است ،  جراح این روش را زمانی که سایز لابیاها بزرگ است ، انتخاب می کند ، در این روش جراح برش های طولی را  در نواحی اضافه لابیاها ایجاد کرده ، سبب لبه های باقی مانده را بخیه می زند .

تکنیک Wedg Technique

در این تکنیک برداشتن لب های واژن به شکل V می باشد ، جراح در این بخش سعی می کند که بافت کمتری را برداشته و نواحی مینور را طبیعی تر نگه دارد ، این روش نسبت به تکنیک خطی نیاز به مدت زمان طولانی تری برای جراحی دارد ، این روش نسبت به روش خطی دوران نقاهت کمتری دارد .

از مزیت های این روش می توان به بالابردن حساسیت لابیاها اشاره کرد و نگهداری بهتر بافت طبیعی ناحیه تناسلی اشاره کرد .

روش De- epitheliazton Technique

این روش نیاز به دقت و تبحر بسیار بالایی دارد ، زیرا جراح باید بافت داخلی لابیامینور را بردارد و آشنا بودن به آناتومی دقیق ناحیه تناسلی بسیار مهم است زیرا بخشی از بافت را که جراح  انتخاب کرده ، برداشته می شود که نسبت به بخش پشتی لابیامینور باید بیشتر باشد .

روش Seculped liner

در این روش جراح بسته به وضعیت واژن و لابیاها برش های را در نواحی مختلف دستگاه تناسلی ایجاد می کند ، سپس لبه های واژن را بهم بخیه می زند ، معمولا در این روش تلاش جراح مبنی بر این است که برش ها را با لیزر ایجاد نمایند .

لابیاپلاستی با لیزر

در روش لیزر ،  جراح به طور کامل لابیاها را معاینه می کند ، سپس بر حسب نیاز بیمار و اشکلاتی که در لابیاها وجود دارد ، برش هایی را در لابیاها ایجاد می کند .

لابیاپلاستی بدون بخیه

در روش لابیاپلاستی بدون بخیه این امکان وجود ندارد که همه ی اشخاص بتوانند از این روش استفاده کنند ، بلکه لابیاپلاستی بدون بخیه در لابیاهای کوچک امکان پذیر است ، در مطب دکتر بهمن پور جراح لابیاپلاستی برای اولین بار در ایران به کمک سافت سرجری لابیاپلاستی بدون بخیه انجام می شود.

آیا لابیاپلاستی شامل بیمه می شود ؟

 

یکی دیگر از دغدغه های بانوان به غیر از هزینه لابیاپلاستی در خصوص این است که بیمه هزینه جراحی لابیاپلاستی را متقبل می شود یا خیر ؟ در پاسخ به این سوال باید بیان کرد ، در اکثر موارد به دلیل اینکه این جراحی یک عمل زیبایی است ، بیمه هیچ هزینه ای به شخص پرداخت نمی کند ، اما اگر شخص علاوه بر زیبایی کار درمانی را انجام داده باشد ، بیمه تکمیلی بخش درمانی جراحی را پرداخت می نماید ( البته شایان ذکر است که در موارد اندک بیمه متقبل پرداخت هزینه بخش درمانی لابیاپلاستی می شود )

چه جراحی های را همزمان با لابیاپلاستی می توان انجام داد ؟

همزمان با عمل زیبایی لابیاها می توان عمل های زیر را انجام داد :

چه مدت پس از لابیاپلاستی می توان رابطه جنسی داشت ؟

در خصوص رابطه جنسی پس از لابیاپلاستی معمولا نیاز است که بانوان تا چهار هفته از مقاربت جنسی اجتناب نمایند ، تا زخم ها بهبود یابد علاوه بر آن لابیاها و بخیه ها دچار کشیدگی نشود ، در هفته های اول پس از عمل زیبایی لابیاها  دستگاه تناسلی شخص با تورم و کبودی همراه است ، اگر بخواهند نزدیکی داشته باشد نه تنها ممکن است احتمال دهینسس بالا برود بلکه هر گونه ضربه به ناحیه تناسلی سبب افزایش کبودی ها و تورم می شود .

لابیاپلاستی همزمان با سزارین

بانوانی عزیزی که باردار هستند ، مرتب از دکتر بهمن پور سوال می کنند که می توانند همزمان با لابیاپلاستی زایمان سزاین لابیاپلاستی را انجام دهند ، پاسخ خیر است، زیرا بانوان در زمان بارداری و سه ماه پس از زایمان با تورم بارداری همراه هستند ، انجام لابیاپلاستی در زمان زایمان نه تنها سبب زیبایی لابیاها نمی شود بلکه پس از کاهش تورم بارداری ممکن است با عدم قرینگی روبرو شوند .

دکتر بهمن پور به هیچ عنوان انجام همزمان لابیاپلاستی با سزارین را توصیه نمی کنند .

فاکتورهایی که در هزینه لابیاپلاستی دخیل هستند ؟

یکی از دغدغه های بانوان در خصوص هزینه لابیاپلاستی است ، در قیمت نهایی این عمل فاکتورهای مختلفی دخیل هستند ، عواملی مانند دستمزد جراح و تکنیکی که جراح برای لابیاپلاستی استفاده می کند ، به عنوان مثال لابیاهای بزرگی که نیاز به جراحی کلیتوریس دارند ، در مقایسه با لابیاهای  کوچک که می توان با لیزر و تکنیک سافت سرجری بدون بخیه جراحی شوند ، دارای  هزینه متفاوتی هستند .

  • فرم  و سایز لابیاها

یکی دیگر از عوامل مهم در هزینه لابیاپلاستی فرم لابیامینور است ، در زمانی که بیمار جهت مشاوره مراجعه می کند ، دکتر بهمن پور با معاینه دقیق لابیامینور را بررسی می کند و بر حسب فرم لابیا تصمیم به جراحی لابیاها می کند ، توجه به این جزئیات بسیار مهم است زیرا در نتیجه نهایی لابیاها و هارمونی دستگاه تناسلی با سایر اجزای بدن تاثیر به سزایی دارد .

  • چین خوردگی و عدم تقارن لابیاها

چروک لابیاها ، عدم تقارن لابیاها ، سایز کلیتوریس از دیگر عوامل تاثیر گذار بر هزینه لابیاپلاستی هستند که هر کدام آنها را جراح باید در زمان جلسه مشاوره بررسی نماید ، به همین دلیل است که به بانوان عزیز توصیه می شود که حتما در انتخاب جراح خود دقت نمایند.

  • انتخاب بهترین جراح لایباپلاستی

در زیبایی دستگاه تناسلی بانوان تبحر و تخصص جراح بسیار مهم است ، علاوه بر آن به دلیل اینکه دستگاه تناسلی بانوان از غدد لنفاوی و عصبی متعدد تشکیل شده است که اگر جراح با آناتومی بدن آشنا نباشد ، ممکن است به دستگاه تناسلی آسیب وارد شود و خسارات جبران ناپذیری را به عمل آورد ولی از آنجا که  بهترین دکتر لابیاپلاستی در این زمینه تخصص و تبحر دارد نه تنها میل جنسی بانوان کاهش نمی یابد بلکه به دلیل حذف بخش های اضافه لابیاها از جمله چین و چروک های اضافه کلیتوریس حس جنسی بانوان افزایش می یابد .

پاسخ